Nak vam zacinam lenivet, je mozny, ze je to tim, ze se zprovozneni hillmana chyli ke konci a dosazeni cile nezalezi ani tak na me, jako spise na piskovne, praskovy lakovne a calounictvi. K motoru jsem se dostal az dneska rano a diky tomu, ze jsem si v patek vyzvednul chybejici tesneni, jsem jej moch zacit kompletovat. Po vycisteni hlavy a bloku motoru, kerej k ni prileha, vcetne vrsku pistu nejprve dlatem, pak kartacem, smirglem a nakonec tlakovym vzduchem jsem napatlal okoli der na chladici vodu grafitovou vazelinou a priplacnul na to tesneni. Tim se mi diry nan obtiskly a ja je moch vyrobit i na tesneni. Tam jsem je zamerne nenechal vyrazit, protoze byla predloha v techto mistech znacne vyrezla. Pak jsem to vycistil a tesneni natrel silikonovou vazelinou (nevim sice proc, ale udelal sem to) a nasadil hlavu. Pak nasledovalo jeji utazeni, nasunuti zdvihatek, kompletace ventilovejch vahadel, pripojeni mazaci trubicky, na silikon jsem usadil bocni dekl a seridil ventilovou vuli, tu jsem udelal klasicky 0.15 a 0.2. Pred instalaci volejovyho filtru jsem jej, nemaje jinyho, chtel vycistit, ale po jeho rozebrani jsem zjistil, ze se papir totalne rozpada. Diky tomu, ze v ramci prechodu na ADckovej volej, budu nekolikrat menit napln, moz sem si s filtrem nelamal hlavu. Vyrval sem z neho cary papiru, vomotal stredni trubku hadrem a pojistil ho proti rozmotani 2 kusama medenyho dratu. Bavlneny filtr jsem nainstaloval, pak jsem zkompletoval zapalovani, pridelal ventilovy viko, vejfuk a karburator. Ani s olejovou naplni sem si moc nelamal hlavu. Nalil sem tam smes vyplachovaciho, M7ADX, M6A a este nakyho vyjetyho, nalil vodu do chladice a celej nedockavej to nastartoval. Kupodivu to chytlo, ale ihned po nastartovani bylo slyset, ze je na jednom ventilu abnormalni vule. Nechal sem to teda chvili bezet, aby se to vohralo a ja moch vuli zkontrolovat pri teplym motoru. Pak sem sundal ventilovy viko a na prvni ohmat bylo jasny, kerej ventil cvaka. jeste jsem v rychlosti zkontroloval vole ostatnich ventilu, abych vedel, jakej na to ma vliv teplota a skutecne, mel jsem pravdu. Se zvysujici teplotou se tedy i v pripade litinovyho bloku vule zvetsuje, sice ne nak moc, ale zvetsuje, coz je podstatny. Rozdil nedelal ani 5 setin, bylo jenom jasny, ze merky jdou zastrcit narozdil od studenyho motoru lehce. Po dostelovani posledniho ventilu, pri prvnim serizovani tam bylo zrejme naky svinstvo, kery se po nastartovani odporoucelo, jsem to zadekloval a znovu nastartovat a motor bezi krasne tise, sice po chvili chcipne, ale to bych pricital tomu, ze sem mel vyndanej rozdelovac a pri zpetny montazi sem ho neutach, abych moch sestelovat predstih, kerej sem este nesesteloval. No podstatny je, ze se smes voleju rozmistila po motoru a tedka, kdy ja si tu pisu naleptava vykaly z Ackovyho voleje. Na zaver uvaha: I kdyby byl mezi teplym a studenym motorem rozdil ve vulich na ventilech 5 setin a vzhledem k tomu, ze se ventily za tepla stelujou na 0.3 a 0.35, coz je po vychladnuti 0.25 a 0.3 zda se mi to zbytecne moc. Tomu napovida i znacnej rozdil hlucnosti, udela-li se to klasicky 0.15 a 0.2 na studenym nez 0.3 a 0.35 na teplym. K podpaleni ventilu by mohlo dojit v pripade, ze by vule vyla nulova nebo zaporna, a pri zhruba 5 setinach na 60 stupnich by k tomuto stavu mohlo dojit pri teplote -160 st C, coz mi tolik nevadi, protoze s tim stejne v zime nehodlam jezdit.