V nedeli bylo lautr hovno co delat a tak sem se pustil do dalsi veci ,kera me srala a sice vule v rizeni. Nastesti neni v prevodce, ani ve svislachach a i kulaky az na jeden sou v pohode. Ten jeden ma jenom takovou decentni vuli a vsim si ji jenom p. Kressl pri STK. Ceho si vsak p. Kressl nevsim (protoze to nevidel) byla prostredni spojovacka. Na ni totiz nejsou kulaky a je to ulozeny jenom v gume a ta byla pochlupitetne totalne vycochtana, takze tam byla takova vule, co nemaj snad ani zemedelci na traktorech. Rozhodl jsem se tedy gumu nahradit nejakym mechanicky vodolnejsim materialem. Brionz jsem nezvolil ze dvou duvodu: jednak doba bronzova je jiz davno za nama a za druhy se to musi mazat a to bych tam musel nabastlit naky maznice a to se mi nechtelo. Proto prisel na radu teflon. V tomto pripade pomohly povodne. Onehda jsme osvetlovali sklepy v jendnom baraku v holesovicich, protoze v nem po povodnich vo 40 centaku ufujazdila jedna zet a tudiz ho statik doporucil ke zbourani a ve sklepech muselo bejt svetlo, aby bylo videt na vyklizeni. Tak sem si neco vyklidil k sobe do auta a reknu vam, ze to byly samy uzitecny veci a i kdyz byly pod vodou, tak se jim nic nestalo, jen tak namatkou: sadu vidiovejch i normalnich soustruznickejch nozu, vrtaky s kuzelovou stopkou taktez do soustruhu, mazaci lis, volejnicka s pumpickou a mozazny, teflonovy a silonovy kulatiny k soustruzeni. Vsechny tyto poklady nebejt my pritomnosti by skoncily ve sberne. Takze jsem z teflonovy kulatiny vysoustruzil novy futra, akorat jsem narazil na problem prumeru diry. Cep ma totiz prumer 12.5mm a ja po prohledani zjistil, ze mam vrtaky a vystruzniky jenom 12 nebo 13mm. Vule 0.5mm se mi zdala dost velka a tak jsem to vyvrtal 12 a pak sem povolil konika (nebo suport me se tydle 2 soucasti soustruhu pletou - proste sem povolil to, do ceho se neupinaj noze, ale strka se do toho vrtak nebo spicka) a vrazil pod nej kus tenkyho plechu, abych ten vrtak votrochu vyosil a jiz byla potrebna dira na svete. Jo jeste sem se zapomel zminit vo dost narocne anabazi vyndavani spojovacky. Cepy gumovejch kloubu sou pomoci kuzelu a matky pripevneny do ramen prevodky rizeni a pomocnyho cepu rizeni. To vsak nejde vyndat, protoze je tam tak malo mista, ze se tam nevejde stahovak a ani se tam neda matit 2 kladivama proti sobe, musej jit teda ven ramena. Levy rameno je jednodussi vyndat i s celym pomocnym kloubem, staci akorat vodsroubovat 3 matky a rozpojit jeden kulak, ke kterymu pristup je. Co se tyce prevodky je to horsi, protoze je na ni namontovanejch tolik veci, ze by to zabralo pul dne. Proot jsem se pokusil vyrazit rameno z cepu. Zespoda jsem pomoci 24mm vorechu, stafli, vratidla a 150cm roury povolil a posleze odsrouboval zajistovaci matku. Do stredy ramene jsem pomoci zelezny kulatiny a palice ze stejnyho materialu busil tak dlouho az to z cepu sklouzlo. Pak jeste zbejval odpojit jeden kulak a mohlo to jit ven. No mohlo, ale neslo. I kdyz sem v ty dobe mel sundanou hlavu motoru a diky vecem okolo ni je motorovej prostor poloprazdnej, nepodarilo se mi nalesti polohu pri ktery bych osvobodil spojovacku i s prilehlymi rameny. Po odmontovani trubicky privodu k tlakomeru voleje se mi to podarilo, pak sem si to v klidu rozebral, prefutroval, slozil a namontoval. Jak jednoduchy, ze jo.