Vzhledem k tomu, ze praha je totalne vopolicajtovana, uznal jsem za vhodnejsi popustit na par dni budovani kapitalisticke vlasti vrtani se v Hillmanovi. Pres drobnou neprizen pocasi, ktera prohlubovala mou odolnost proti vlhku a ne priliz vysokejm teplotam jsem se pustil do opravy brzd. Dle predpokladu, ze pokud to pri brzdeni tahne doprava, nebude brzdit levy predni kolo, jsem jej rozebral a na prvni pohled byl jasnej problem s nejasnym naslednym resenim. Zajimava je konstrukce bubnoveho brzdneho systemu. Po povoleni jednoho sroubu se zapustenou hlavou jde pomerne lehce sundat brzdovej buden, ktery ve svych utrobach skryva 2 pakny, z nichz ma kazda svoje prase. Narozdil od aut oktavkoidniho typu nejsou pakny nicim ke stitu pridrzovany a jeji polohu zajistuji pouze vraceci pruziny, ktery jsou navliknuty ze strany od brzdoveho stitu. Pakny se sundavaji, aniz by se pruziny vyvlikaly. Serizovani vule se deje pomoci stelovacich rozporek se zubatym excentrem mezi paknou a pistem prasete. Sroub excentru je pristupnej dirou v brzdovym bubnu. Nuze vratim se k zavade. Pakny byly pochopitelne voblemcany vod brzdovkou rozpustenyho mormu z tekouciho prasete a tudiz nevykazovaly patricny treni. Po jejich odmasteni jsem byl postaven pred problem nahradit necim tesneni na pistu prasete, ktery je valcovyho typu s prumery 20/15.5mm. V mototechne jsem zakoupil manzetu s vnejsim prumerem 19mm a s mensi dirou, takze po natazeni na pist se jeji vnitrni prumer zvetsil natolik, ze to tesni. Dalsi problem byl v pokusu o vypusteni vody pred naplni antifreezu. Hillman ma 2 vypousteci ventily. Jeden je logicky na chladici a vzhledem k tomu, ze spodni vyvod z chladice vede k cerpadlu je jeste vypoustak na bloku motoru - pres mosaznou spojku je pripojena medena trubka ukoncena kohoutkem - ta byla totalne ucpana, ze nesla prostouchnout ani ocelovou strunou. Musel jsem odmontovat vsechno vcetne mosazny redukce, nez sem pomoci zastourani sroubovakem aktivoval odtok zbytku vody. To, ze je vsechno na pekne blbe pristupnejch mistech nemusim snad ani dodavat. Pomoci struny a tlakovyho vzduchu se mi podarilo vsechno zpruchodnit a po namontovani jsem mohl napustit antifreez. Dale nasledovalo odmontovani vsech dobastlu, jako napr. mereni teploty prevodovky, ampermetr, kontrolka rucni brzdy, zapalovac, jez se nachazely na drevene pristavbe tunelu. Tim se mi uvolnil pristup k hrdlu prevodovky, takze jsem mohl doplnit volej, kerej mi pri jejim vyndavani vytek. Taky sem zprovoznil klakson, brzdovy svetla a lampicku vnitrniho osvetleni. Tyto 3 zarizeni spocivaly na jedny pojistce, ktera mela vakl. Pak je tam jeste jedna pojistka, ktera jisti zarizeni napajeny pri zapnutym zapalovani - ostatni pojistky jsem zatim nenasel, zrejme se v aute bude nachazet jeste nejaky rozvadec. Pojistky nejsou klasicky automobilovy, nybrz velky skleneny pristrojovy.